poniedziałek, 26 lipca 2010

Czytaliście to już?

"Stare" blogi perfumowe przeglądam systematycznie, po kawałku. Zatem dopiero dziś, dzięki Now Smell This, miałam możliwość rozeznania w stopniach perfumomaniactwa. :)

I jakie efekty?
Jeśli chodzi o mnie, to chciałabym powiedzieć, że tkwię gdzieś między stopniem trzecim a czwartym, ale tak nie jest. Nie znaczy to, iż dostąpiłam ledwie któregoś z dwóch pierwszych stadiów wtajemniczenia ani tym bardziej, że bujam ponad skalą gdzieś hen, w perfumeryjnym niebie. Aż tak źle nie jest. ;) Po prostu, jak w wielu innych przypadkach, także i w tym okazuje się, że zamiast iść po kolei, jak Panbóg przykazał, zgodnie z oznaczeniami na szlaku, to łażę gdzie, jak i kiedy chcę. Bez nadzoru, bez typowej ewolucji gustu czy "wyrobienia" olfaktorycznego [dla przykładu: wkrótce po tym, jak poznałam pierwsze niszowe perfumy (a jakże! z arsenału Serge'a L. ;) ) wróciłam do zachwytów nad Diamentami Armaniego czy dziełami Paco Rabanne. Ze spokojnym sumieniem; żadnego rażenia piorunem nie było].

Podobno miano "buntownik" czy "niespokojna dusza" przylega do kogoś, kto ma zwyczaj po utartych ścieżkach chodzić pod prąd. A co powiecie o osobie, która po tychże ścieżkach zazwyczaj lezie w poprzek, pojawiając się i znikając zgodnie z własnym "widzi mi się"?

A jak to się przekłada na perfumoholizm? Jestem w ogóle "typową przedstawicielką" gatunku zwanego perfumistas czy nie?
Sama nie wiem.
___
Byłabym zapomniała! Dziś żyję wewnątrz chmury Anaïs Anaïs od Cacharel; wczoraj uświadomiłam sobie, że moją ukochaną rosiczkę perfumeryjną ostatni raz wdziałam jakieś trzy-cztery miesiące temu i że to skandal prawdziwy jest. :)

5 komentarzy:

  1. Cóż to za słowo - Panbóg?

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowa Osobo, czy zauważyłaś/łeś, że wiele osób właśnie tak je wymawia - jak jeden wyraz?
    Może wynika to z tradycji ludowej (np. w "Konopielce" Redlińskiego był, bodaj, Pambóg)?
    Więc uznałam, że warto owo urocze słówko zapożyczyć. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No racja. Zwracam honor;-)

    OdpowiedzUsuń

>
Komentarze (<$BlogItemCommentCount$> )