środa, 23 lutego 2011

Słoń a sprawa polska

Niezupełnie tak; właściwie powinno być: "jajecznica a sprawa męska".

O optymalnym przepisie na jajecznicę, idealnym składniku ostatniego odcinka kolacji ze śniadaniem, najsłynniejszym stereotypowo męskim daniu pisał, na łamach antropologicznego czasopisma Op.cit., Krzysztof Cibor. Między innymi:

Przepis na jajecznicę jest czymś równie dziwnym jak przepis na kanapkę z serem. Bierzesz jajka, jakiś tłuszcz, rozbijasz, mieszasz, smażysz. Nie ma tu miejsca na niuanse, nikt nie będzie się szczypał ze szczyptą. Jeśli wyjdzie za słone – tym lepiej. Jeśli za ostre – świetnie. Mężczyźni dbają o to, by szczegóły nie przesłoniły całości. Dla mężczyzn liczą się efekty, a nie romantyzm narracji. W jajecznicy nie chodzi o beletrystykę kucharskich książek, tylko o jedzenie. A właściwie o żarcie.


...czyli mężczyźni i ich jaja. ;)

Nie pozostaje nam nic innego, jak kliknąć TUTAJ i przeczytać resztę. Ciekawi zostaną nagrodzeni (rozwiniętą) konkluzją. :)

Mam nadzieję, że jutro zdołam wreszcie skrobnąć jakąś recenzję. Kiedy katar czmychnie na dobre.
___
Dziś noszę Cuir de Russie marki L.T.Piver.

5 komentarzy:

  1. Bardzo podoba mi się artykuł :) Wynika z niego, że często jestem macho... innych moich wcieleń nie uwzględniono. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja jestem... sama nie wiem, kto. Chyba naciągany ze mnie mężczyzna (ale nie przesadzajmy; bez pierwiastka męskiego byłabym tylko głupim, wkurzającym i dzielącym włos na szesnaścioro drobiem; jak każda z nas).. :)
    Tego typu artykuły są świetne: niby dowcipne i w ogóle pastiszowe, ale... I w tym krótkim "ale" tkwi cała księga. :)
    Postulujmy o napisanie żeńskiego odpowiednika artykułu, Escri. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Aha - podobnie marni byliby mężczyźni bez cząstki kobiecości. Tak tylko dopisałam.
    W ramach pozdrowień z Ciudad Juárez...

    OdpowiedzUsuń
  4. czytało sie świetnie! tez postuluję o wersję "kobiecą".
    pozdrawiam, M.A.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zatem bardzo mi miło, M.A. :) Taka właśnie jest antropologia...
    Również pozdrawiam
    Aha! O damską wersję można się pokusić - kiedyś.

    OdpowiedzUsuń

>
Komentarze (<$BlogItemCommentCount$> )